2021-08-11 18:43

Wyruszyli 1 sierpnia. Przejechali już setki kilometrów, a kolejne są przed nimi. Michał Majchrzak i Witek Sobczak w ramach akcji charytatywnej “Pomaganie za jechanie” na rowerach przemierzają Polskę i zbierają środki na leczenie trójki podopiecznych Fundacji Bread of Life.

To już 11 dzień wyprawy Michała Majchrzaka i Witka Sobczyka, którzy w ramach akcji charytatywnej “Pomaganie za jechanie” na rowerach wyruszyli w Polskę.  W ten sposób chcą zebrać pieniądze na leczenie Julii, Dawida i Bolka, podopiecznych Fundacji Bread of Life. Pogoda nie zawsze była dla nich łaskawa. Ale chłopaki się nie poddają i jadą dalej. Nam powiedzieli jakie miejscowości udało im się już zwiedzić.

Od początku: pociągiem dostaliśmy się do Elbląga. Stamtąd wyruszyliśmy w naszą podróż. Zwiedziliśmy Elbląg, następnie był Frombork, Braniewo, Pieniężno, Górowo Iławeckie, Bartoszyce, Wirwilty Cudowna Kraina. Trochę zboczyliśmy z trasy Green Velo i wjechaliśmy do miejscowości, gdzie mieszka trzech rzeźbiarzy i wszystko jest przecudownie ustrojone rzeźbami. Można to zobaczyć na stronie Wirwilty Cudowna Kraina. Byliśmy też w Węgorzewie, tam jest dużo ścieżek rowerowych. Przed Węgorzewem dopadła nas ulewa. W ubiegłym tygodniu było więcej deszczowych dni. Następnie były Banie Mazurskie i bardzo ciężki podjazd do Gołdapi. Później były Stańczyki, tam są mosty kolejowe, które mają około 40 metrów wysokości i robią ogromne wrażenie. Następnie Trójstyk granic czyli punkt rosyjsko-litewsko-polski. Punkt- słupek, który można było obejść z 2/3 jego objętości. Trzecia była rosyjska i nie można było dać kroku. Po Trójstyku czekał nas bardzo ciężki dojazd do Suwałk. Kolejny przystanek to Augustów. Potem Białystok, który był najdłuższym etapem. Zrobiliśmy 115 km. Poznaliśmy tam Łukasza, rowerzystę, który  jechał z nami kawałek. Białowieża, oczywiście Puszcza Białowieska. Obejrzeliśmy rezerwat pokazowy żubrów. Następnie dotarliśmy do Hajnówki. Później przejechaliśmy przez kilka mniejszych miejscowości i dotarliśmy do Mielnik. Czekała nas przeprawa promowa i zaczęła się Lubelszczyzna. Pierwszy przystanek to był Janów Podlaski. Stamtąd jechaliśmy do Terespolu. Następnie dotarliśmy do miejscowości Kodeń. Potem udaliśmy się do Włodawy. Mieliśmy postój także w Woli Uhruskiej i jedziemy dalej :)

Relacjonują Michał Majchrzak i Witek Sobczak.

Jeśli chcecie wspomóc akcję "Pomaganie za jechanie", to zbiórka prowadzona jest TUTAJ: https://www.zostananiolem.pl/campaigns/pomaganie-za-jechanie-3-jedziemy-dla-julii-dawida-i-bolka/?fbclid=IwAR29oRxld8_-6X9w6OaFuZs3JDpjPZH5w3lrXLLCR0Em3v60s-GFBu3LXe0

Chłopakom życzymy powodzenia! :)

Medialnie wyprawę Michała i Witka wspiera Radio Eska :)

Na rowerze na Gibraltar
Źródło: “Pomaganie za jechanie” Michał i Witek przemierzają Polskę na rowerach i zbierają pieniądze na leczenie dzieci!