Już za moment wystartuje kolejna edycja. Dlatego, to dobry moment, by powiedzieć - sprawdzam. Jak idzie realizacja zwycięskich projektów z ubiegłorocznej edycji Ostrzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego?
Przypomnijmy to 6 zadań, - wśród których znalazł się m.in. projekt pn. ,,Rewitalizacja rynku'' oraz ,,Plac zabaw na Grunwaldzie''.
Jeśli chodzi o projekt dotyczący rewitalizacji rynku, a tak naprawdę wzbogacenia tego rynku o kilka nasadzeń, ławek, czy zieloną ścianę - to przygotowujemy taką koncepcję, którą będziemy mogli jeszcze uzgodnić z konserwatorem zabytków, no i zakładamy, że realizacja tego projektu to będzie jeszcze najprawdopodobniej jesień, w zależności, jak szybko konserwator nam te prace uzgodni. Jeśli chodzi z kolei o plac zabaw na ulicy Grunwaldzkiej to tutaj wydział już pracuje nad projektem, który będziemy mogli złożyć, o pozwolenie na budowę, by rozpocząć prace - mówi burmistrz Ostrzeszowa, Patryk Jędrowiak.
Dzięki współpracy ze stowarzyszeniami sprawnie idzie też realizacja mniejszych zadań, jak m.in. zakup ubrań specjalnych i aparatów powietrznych dla OSP Ostrzeszów.
Część projektów realizowana jest praktycznie przy pomocy ze stowarzyszeniami i organizacjami, jak np. projekty związane z OSP Ostrzeszów. Ta współpraca - z OSP właśnie - już drugi rok z rzędu, jeśli chodzi o budżet obywatelski przebiega bardzo sprawnie. Oni wiedzą, jakie dokumenty mają przygotować, jak wyglądają te zakupy i to kwestia pewnie pojedynczych miesięcy i to wszystko jest realizowane - dodaje burmistrz.
W ubiegłorocznej edycji Ostrzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego - łącznie - oddano 1987 ważnych głosów.
W kategorii DUŻE INWESTYCJE zwycięskie projekty to: Plac zabaw na Grunwaldzie oraz Rewitalizacja Rynku.
W kategorii MAŁE INWESTYCJE zwycięskie projekty to: AED - to dziecinnie proste! oraz Aparaty powietrzne dla OSP Ostrzeszów.
W kategorii POZOSTAŁE ZADANIA zwycięskie projekty to: Zakup ubrań specjalnych dla OSP Ostrzeszów, Badania przesiewowe słuchu oraz ryzyka APD dla uczniów klas 1.
W tegorocznej edycji założenia mają pozostać niezmienne. Szczegóły poznamy już wkrótce, bo kampania informacyjna powinna rozpocząć się w okolicach kwietnia.