różowy październik

i

Autor: pixabay.pl

Za nami RÓŻOWY PAŹDZIERNIK - czas na podsumowanie

2022-11-03 14:00

Ostrzeszów po raz pierwszy dołączył do międzynarodowej kampanii różowy październik. Przez cały miesiąc było głośno o profilaktyce raka piersi. Akcję rozpoczęto happeningiem na rynku - a zakończono warsztatami podsumowującymi. Zainteresowanie było dość duże, choć nie w każdej grupie wiekowej - i nie tak spore, jak się spodziewano.

Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. Co roku na całym świecie właśnie w tym miesiącu trwa kampania różowy październik. Jej symbolem jest różowa wstążka, która oznacza solidarność z osobami, które walczą z nowotworem piersi.

Ostrzeszów PO RAZ PIERWSZY dołączył do tej międzynarodowej kampanii. Pierwsze koty za płoty. 

Akcję rozpoczęto 13 października szczególnym happeningiem na rynku, podczas którego ostrzeszowianki mogły trochę bliżej zapoznać się z tematem, a później wspólnie - solidaryzując się zarówno z kampanią, jak i kobietami, które zmagają się z rakiem piersi - ułożyć różową wstążkę. 

różowy październik

i

Autor: FB Miasto i Gmina Ostrzeszów
różowy październik

i

Autor: FB Miasto i Gmina Ostrzeszów

Przez cały miesiąc organizowane były warsztaty i prelekcje, podczas których ostrzeszowianki mogły zobaczyć, jak wygląda samobadanie i jak zadbać o własne zdrowie. Zainteresowanie było dość duże, choć nie tak spore, jak oczekiwano. Świetnie z tematem poradziły sobie dziewczyny ze szkół średnich, inaczej sytuacja wyglądała podczas warsztatów organizowanych dla kobiet w wieku 25 - 69 lat.

różowy październik

i

Autor: FB Miasto i Gmina Ostrzeszów

Nasz różowy październik się skończył. Jesteśmy usatysfakcjonowane, ale nie do końca. Mam nadzieję, że do tych, do których chciałyśmy - dotarłyśmy. Bardzo dobry odzew był w szkołach podstawowych, w których panie położne z ostrzeszowskiego przeprowadzały prelekcje dla dziewcząt z klas maturalnych. To był strzał w dziesiątkę. Miałyśmy też warsztaty otwarte dla mieszkanek i tutaj muszę przyznać, że to zainteresowanie nie było aż tak duże. Było to trochę zaskakujące, bo myślałyśmy, że to, że przyjechały do nas Panie z Poznania i nie trzeba nigdzie jechać, to będzie takim dodatkowym atutem - mówi Aneta Pawlarczyk Świtoń, jedna z organizatorek kampanii. 

Choć to dopiero pierwsza edycja międzynarodowej kampanii w ostrzeszowskiej odsłonie - organizatorzy zapewniają, że na pewno nie ostatnia. Przed nimi kolejne wyzwania, bo w planach jest także akcja skierowana do mężczyzn.

Patronem medialnym kampanii RÓŻOWY PAŹDZIERNIK w Ostrzeszowie jest Radio Eska.

QUIZ. Recytowałeś je w szkolnej ławie, ale czy wciąż potrafisz dokończyć te wiersze? Mniej, niż 6 punktów to wstyd!

Pytanie 1 z 10
"Litwo, Ojczyzno moja! ty jesteś jak...":