Październik jest miesiącem świadomości raka piersi. Co roku na całym świecie właśnie w tym miesiącu trwa kampania różowy październik. Jej symbolem jest różowa wstążka, która oznacza solidarność z osobami, które walczą z nowotworem piersi.
Ostrzeszów PO RAZ PIERWSZY dołączył do tej międzynarodowej kampanii. Pierwsze koty za płoty.
Akcję rozpoczęto 13 października szczególnym happeningiem na rynku, podczas którego ostrzeszowianki mogły trochę bliżej zapoznać się z tematem, a później wspólnie - solidaryzując się zarówno z kampanią, jak i kobietami, które zmagają się z rakiem piersi - ułożyć różową wstążkę.

i

i
Przez cały miesiąc organizowane były warsztaty i prelekcje, podczas których ostrzeszowianki mogły zobaczyć, jak wygląda samobadanie i jak zadbać o własne zdrowie. Zainteresowanie było dość duże, choć nie tak spore, jak oczekiwano. Świetnie z tematem poradziły sobie dziewczyny ze szkół średnich, inaczej sytuacja wyglądała podczas warsztatów organizowanych dla kobiet w wieku 25 - 69 lat.

i
Nasz różowy październik się skończył. Jesteśmy usatysfakcjonowane, ale nie do końca. Mam nadzieję, że do tych, do których chciałyśmy - dotarłyśmy. Bardzo dobry odzew był w szkołach podstawowych, w których panie położne z ostrzeszowskiego przeprowadzały prelekcje dla dziewcząt z klas maturalnych. To był strzał w dziesiątkę. Miałyśmy też warsztaty otwarte dla mieszkanek i tutaj muszę przyznać, że to zainteresowanie nie było aż tak duże. Było to trochę zaskakujące, bo myślałyśmy, że to, że przyjechały do nas Panie z Poznania i nie trzeba nigdzie jechać, to będzie takim dodatkowym atutem - mówi Aneta Pawlarczyk Świtoń, jedna z organizatorek kampanii.
Choć to dopiero pierwsza edycja międzynarodowej kampanii w ostrzeszowskiej odsłonie - organizatorzy zapewniają, że na pewno nie ostatnia. Przed nimi kolejne wyzwania, bo w planach jest także akcja skierowana do mężczyzn.
Patronem medialnym kampanii RÓŻOWY PAŹDZIERNIK w Ostrzeszowie jest Radio Eska.