Coraz więcej mieszkańców Ostrzeszowa i okolic korzysta z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Ten - łącznie w 2024 roku - udzielił 319 porad.
Uważam, że tych konsumentów zgłaszających się po poradę jest coraz więcej. Jest duże zainteresowanie. Rośnie świadomość - tego, że są te prawa konsumenta, można dużo na tym zyskać, jest rzecznik konsumentów, który pomaga. Uważam, że z roku na rok tych świadomych konsumentów jest coraz więcej - mówi Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Karol Cieplik.
Mieszkańcy – najczęściej – zgłaszają kwestie związane z wadami kupionych rzeczy.
Najwięcej zgłoszeń to były reklamacje dotyczące wad zakupionych towarów - urządzeń gospodarstwa domowego RTV, AGD, sprzętów komputerowych, elektronicznych, telefonów, laptopów, mebli, wyposażenia wnętrz, czy odzieży. W ostatnim czasie pojawiło się też sporo reklamacji dotyczących urządzeń typu pompy ciepła, czy fotowoltaika. Było też trochę zgłoszeń związanych z turystyką i rekreacją, trochę spraw przewozowych i kurierskich - dodaje Karol Cieplik.
Chcecie też skorzystać z takiej NIEODPŁATNEJ pomocy? Rzecznik w starostwie powiatowym dyżuruje w czwartki i piątki, w godzinach od 7:30 do 15:30. Na taką wizytę warto się wcześniej umówić.