zdjęcie poglądowe

i

Autor: pixabay.com.pl

PRAWO

Coraz więcej mieszkańców szuka pomocy u Rzecznika Konsumentów. Jakie problemy zgłaszają? [POSŁUCHAJ]

2025-04-30 9:15

Kupujesz, a potem okazuje się, że produkt nie spełnia oczekiwań? Nie musisz zostawać z problemem sam – Powiatowy Rzecznik Konsumentów jest właśnie po to, by Ci pomóc! I jak się okazuje, sporo osób o tym wie. Z roku na rok coraz więcej mieszkańców Ostrzeszowa i okolic zgłasza się po taką fachową poradę.

Coraz więcej mieszkańców Ostrzeszowa i okolic korzysta z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

Ten - łącznie w 2024 roku - udzielił 319 porad.

Uważam, że tych konsumentów zgłaszających się po poradę jest coraz więcej. Jest duże zainteresowanie. Rośnie świadomość - tego, że są te prawa konsumenta, można dużo na tym zyskać, jest rzecznik konsumentów, który pomaga. Uważam, że z roku na rok tych świadomych konsumentów jest coraz więcej - mówi Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Karol Cieplik.

Mieszkańcy – najczęściej – zgłaszają kwestie związane z wadami kupionych rzeczy.

Najwięcej zgłoszeń to były reklamacje dotyczące wad zakupionych towarów - urządzeń gospodarstwa domowego RTV, AGD, sprzętów komputerowych, elektronicznych, telefonów, laptopów, mebli, wyposażenia wnętrz, czy odzieży. W ostatnim czasie pojawiło się też sporo reklamacji dotyczących urządzeń typu pompy ciepła, czy fotowoltaika. Było też trochę zgłoszeń związanych z turystyką i rekreacją, trochę spraw przewozowych i kurierskich - dodaje Karol Cieplik.

Chcecie też skorzystać z takiej NIEODPŁATNEJ pomocy? Rzecznik w starostwie powiatowym dyżuruje w czwartki i piątki, w godzinach od 7:30 do 15:30. Na taką wizytę warto się wcześniej umówić.

Mówi Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Karol Cieplik
Quiz. Tak wyglądały zakupy w PRL-u. Jeżeli ich nie robiłeś, masz zero szans na punkty!
Pytanie 1 z 10
Czy w PRL-u można było zrobić zakupy w niedzielę?