Do końca przyszłego tygodnia Generalna Dyrekcja ma wybrać wariant preferowany i dla niego ma zostać wydana decyzja środowiskowa.
Protokół wraz z wyborem preferowanego wariantu przez Generalną Dyrekcję będzie podstawą do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej będzie mógł zostać rozpisany przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Mówi burmistrz Ostrzeszowa Patryk Jędrowiak.
Poniżej przedstawiamy opisy wariantów 1,3 i 5. Opcje 2 i 4 zostały już wcześniej odrzucone.
Wariant 1
Wariant rozpoczyna swój bieg na końcu istniejącej obwodnicy m. Ostrów Wlkp., gdzie w miejscu istniejącego ronda zostanie zaprojektowany węzeł drogowy „Przygodzice”. Następnie wariant drogi ekspresowej biegnie równolegle do istniejącego śladu drogi krajowej nr 11, a dalej omija po wschodniej stronie miejscowość Antonin. Tuż za tą miejscowością przecina linię kolejową nr 272 oraz istniejącą drogę krajową, a następnie przebiega po zachodniej stronie DK11 pomiędzy miejscowościami Niedźwiedź i Kozły. Dalej droga przecina kompleks leśny i przebiega pomiędzy miejscowościami Ostrzeszów a Rojów łącząc się z wariantem nr 2. Dalej wariant przechodzi przy zabudowaniach m. Olszyna a za tą miejscowością na wysokości m. Turze wariant zbliża się do istniejącej DK11. Następnie droga przecina tereny leśne i łączy się z istniejącą obwodnicą Kępna gdzie w miejscu istniejącego ronda zaprojektowany zostanie węzeł drogowy „Kępno Północ”.
Wariant 3
Początkowy przebieg wariantu do przecięcia istniejącej drogi krajowej nr 11 za m. Antonin, jest tożsamy z wariantami 1 i 2. Następnie wariant omija m. Bledzianów po zachodniej stronie, by następnie ominąć m. Rojów w większej odległości niż wariant nr 2. Za skrzyżowaniem z drogą wojewódzką 449 wariant prowadzony jest w kierunku południowo-wschodnim omijając po tej stronie m. Olszyna. Na wysokości m. Turze wariant zbliża się z przebiegiem do wariantów 1 i 2. Za m. Turze wszystkie projektowane warianty mają ten sam przebieg z uwagi na konieczność dowiązania do istniejącej obwodnicy m. Kępno, gdzie w miejscu istniejącego ronda zaprojektowany zostanie węzeł drogowy „Kępno Północ”.
Wariant 5
Przebieg wariantu 5 od początku opracowania do wysokości przecięcia z drogą wojewódzką nr 444 pokrywa się z wariantem 3. W tym miejscu wariant 5 nieznacznie oddziela się od wariantu 3 i biegnie po jego zachodniej stronie. Następnie za skrzyżowaniem z drogą wojewódzką 449 wariant swoim przebiegiem zahacza o tereny gminy Kobyla Góra i przebiega w bliskiej okolicy przysiółka Meszyny. Dalej wariant prowadzony jest w kierunku południowo-wschodnim omijając tereny gminy Kobyla Góra. Na wysokości m. Turze wariant zbliża się z przebiegiem do wariantów 1, 2 i 3. Za m. Turze wszystkie projektowane warianty mają ten sam przebieg z uwagi na konieczność dowiązania do istniejącej obwodnicy m. Kępno, gdzie w miejscu istniejącego ronda zaprojektowany zostanie węzeł drogowy „Kępno Północ”.
Szacunkowy koszt inwestycji wynosi 1 100 000 tys. zł. Pod TYM LINKIEM znajdziecie mapkę z wyznaczonymi wariantami 1,3 i 5.